adidas lanserar Asterisk Collective & släpper TRESC Run

Den nya kampanjen frontas av b.l.a. H.E.R, Kid Cudi, Donovan Mitchell och Raury

Kid Cudi teasade tidigare i veckan det nya projektet Asterisk Collective, det många trodde var ny musik och nytt album har nu visat sig vara adidas senaste kampanj. Hela kampanjen riktar sig mot att lyfta upp individer och sammankoppla musik, sport och kreativitet med stöd av profiler som H.E.R, Kid Cudi, Donovan Mitchell och Raury. Hela kollektivet verkar vara bli någon form av plattform för positiv förändring.

För att lansera Asterisk Collective har adidas visat upp en TRESC RUN i en ”Active Red” färgställning med Asterisk branding. Den 90-tals inspirerade silhuetten har en mesh överdel med läder och mocka. Adidas brandingen kommer i blå, vit och grönt färgschema och på hälen ser vi en broderad Asterisk logga. Skorna rundas av med en BOOST-sula och en multifärgad yttersula.

adidas Asterisk Collection och TRESC Run ”Active Red” släpps den 20 december via adidas webbshop. Skorna kommer kosta $130 USD vilket motsvarar ca 1180 SEK.