adidas Originals släpper en ny variant på Ozweego silhuetten

Spana in den tillhörande kampanjfilmen

adidas Originals är tillbaka med en ny version av Ozweego silhuetten vars design reflekterar 90-talet. Skorna har kvar en del element och designen från föregångaren men i en modern tappning anpassad för dagens generation där man b.la. använder sig av den adiPRENE sulan.

OZWEEGO introducerades på 90-talet och släpptes i en rad olika varianter, den futuristiska designen på skon uppskattades och när adidas 1998 släppte OZWEEGO 3 blev den hyllad av street-kulturen. På senare år har vi b.la. sett den i det populära samarbetet med Raf Simons. I den nya designen lyfter man fram Ozweego 3 designen med adiPRENE och adiPRENE+ sulorna för maximal komfort. Skorna kommer i en mesh överdel med mocka och TPU material och släpps i ett flertal olika färgställningar.

I samband med releasen av den nya Ozweego-modellen har adidas släppt en kortfilm som döpts till 3 Steps. Kampanjen är filmad i Skandinavien och riktar sig in mot Generation Z i Skandinavien. Filmens tre-stegs process kretsar kring att hitta sig själv och leda vägen för förändring och innovation för ett bättre samhälle. Spana in kampanjen som regisserad av den norska journalisten och kreatören Elise by Olsen.

adidas Ozweego finns att köpa på adidas hemsida samt hos utvalda återförsäljare.

[sneakers id=”71348″]

[sneakers id=”71350″]

[sneakers id=”69775″]

[sneakers id=”67142″]