adidas Originals presenterar 'The Sound of Superstar(s)' i Paris

En helt egen festival för att fira den ikoniska silhuetten

Den 17 september förvandlades adidas arena i Paris till en gigantisk musikscen när adidas Originals arrangerade ”The Sound of Superstar(s)” – där tusentals fans och kreatörer/journalister från världen över samlades för att hylla den ikoniska sneakern Superstar med sin tidlösa påverkan över kulturer och generationer.

Lineupen bestod av belgisk-franska popikonen Angèle, nigerianska Afrobeats-legenden Asake, franska rapparen Luidji, Theodora, Shygirl från UK och La Mano 1.9. Redan innan showen märktes hypen i Paris. adidas arena fick en makeover med en installation på 1 555 m² runt byggnaden, med en grafisk design som liknar en skokartong. Fasaden pryddes med gigantiska porträtt av kampanjens ambassadörer – Angèle, Anthony Edwards, Jules Koundé, Jennie Kim och Missy Elliott.

Varje artist klev upp på scen i Superstar-silhuetten och tolkade den på sitt eget sätt – med La Mano 1.9 i en unik custom-design som visade sneakerns mångsidighet, från underground-klubbar till mainstream-scener.

“Superstar has always celebrated the intersection of sport and culture with music playing an important role….’’ säger Annie Barrett, Vice President of Brand Communication hos adidas Originals. ‘‘We wanted to create a moment  where the community could experience the energy and creativity that has always surrounded this silhouette”

Biljetterna gick i första hand ut till adiClub-communityn genom raffles, medan de sista 600 släpptes exklusivt i butiken Champs-Élysées. När man anlände till arenan var kön flera hundra meter lång, med ivriga fans som väntade på en kväll fylld av musik och mode.

Inuti arenan fick DOPEST en guide genom olika ikoniska Superstar-modeller, bland annat den tidlösa varianten utan snören, som bars av RUN DMC, som minst sagt startade en våg av popularitet för silhuetten inom hiphop-communityt, och den färglada Missy Elliott-skon med sin lila-orangea färg och krona på hälen. På läktaren var en adidas-brandad loge med Superstar-vägg, custom drinkar och ett ljudbås med mikrofon, där fokuset var på just ”sounds”.

Arenan förvandlades till en ljusshow med både visuals, LED, och 3 stora skärmar (för att efterlikna adidas 3 streck) – allt i varumärkets branding. Publiken sjöng högt på franska på ett oblygt sätt som är svårt att få till i Sverige.

Med adidas arena som backdrop – en plats dedikerad till kultur och även hemmaarena för Paris Basketball Club, förenade kvällen musik, mode och sport i en oförglömlig upplevelse. Eventet var en del av adidas firande av Superstar över hela Europa.

Checka in bilder ovan och länk till adidas Superstar hittar ni här.