adidas släpper Djurgårdens matchtröjor för 2023

Tar inspiration från intervjun där mittfältaren Rasmus Schüller myntade smeknamnet "Odjuret"

Det var efter Djurgårdens slutspelsvinst hemma mot APOEL i Europa Conference League under sommaren 2022 som publiken hyllades för den atmosfär som skapades inne på Tele2 Arena. Mittfältaren Rasmus Schüller, jämförde arenans tryck och lagets prestation med ett ”odjur” i en intervju efter matchen och det har nu blivit inspirationen för kommande säsongs matchtröjor från adidas.

”Att bygga årets tröjkampanj på uttalandet om Odjuret, begreppet som fick ett eget liv bland Djurgårdens supportrar känns häftigt. Vi är oerhört stolta över att kunna presentera tröjan tillsammans med Djurgården”, säger Elin Sundell Nilsson, Director av sports marketing på adidas.

Den nya tröjan består av lagets klassiska ljus- och mörkblåa ränder, men med en mer kompakt design för årets version. När Rasmus Schüller sa att klubben ”lever och andas i symbios” verkar det definitivt ha blivit en inspiration för den tighta mönster-designen. Tröjan avslöjades med en video på Youtube, som spinner vidare på titeln ”Odjuret”.

Matchtröjan säljs i både dam-, herr- och juniorstorlekar och finns tillgänglig i Djurgårdsbutiken i Globen, Stockholm, difbutiken.se, Stadiums butiker på Drottninggatan och Täby Centrum samt på stadium.se.

Bortastället har inte avslöjats än, men lär dyka upp inom kort. adidas är i full fart med avslöja matchtröjor för årets Allsvenska lag och fler kommer ut hela tiden, håll koll på dopest.se för mer nyheter om årets looks!