ARKET firar 1 år med en kampanj som hedrar ”The Modern-Day Market”

Se kollektionen här.

ARKET är en destination för enkla och vackra produkter för vardagen. Inför första årsdagen introducerar varumärket en kampanj som hyllar ”The Modern-Day Market”.

Genom hela kampanjen fokuserar varumärket på nyckelprodukter som är nödvändiga i varje garderob och som utgör grunden för ARKETs kollektioner. Varje produkt i alla produktfamiljer är designade för att vara den perfekta versionen av sig själv och förtjänar sin plats på hyllan i deras butiker.

”Många av produkterna har varit med oss sedan starten och är vad vi kommer referera till och fortsätta bygga vidare på kommande år. Urvalet av plagg är självsäkra och lättburna, definierad av en funktionell elegans och är avsedd att fungera som byggstenar i en mångsidig vardagsuniform.”, säger Creative Director Ulrika Bernhardtz om kampanjen

Herrkollektionen är kombinerad av element från sport och enkla arbetskläder och presenterar ett Cotton GSM-sortiment, klassiska skjortor och skräddarsydda kostymer. Även ett nytt samarbete med engelska skovarumärket Tricker’s. Ett urval ytterplagg från 2-in-1 serien och en ny linje merinostickade plagg presenteras även fokusprodukter från herrkollektionen.

ARKETs Everyday Essentials finns i samtliga butiker och på ARKET.com.