De bästa Super Bowl reklamerna hittills 2019: Chance the Rapper, Cardi B och Steve Carell

Var beredd på att skratta

Super Bowl, den största tv-sändningen i USA med över 100 miljoner tittare visas natten mellan 2-3 Februari. Sändningen har även växt internationellt med lite hjälp av halvlek-showen (görs i år av bl.a Travis Scott) och alla reklam och filmtrailers som dyker upp. Reklamfilmerna är alltid idérika – oftast med ett känt ansikte och detta år är inget undantag. Vi har samlat några reklamfilmer som redan har publicerats inför helgens match. Exempel, Pepsi med Cardi B och Steve Carell och Doritos där Chance the Rapper gör om Backstreet Boys klassiska låt.

 

Pepsi – More Than OK

https://www.youtube.com/watch?time_continue=33&v=9sYElEbRzKA

I ”More Than OK” frågar en servitör om det är OKEJ med Pepsi istället för Coca-Cola, som resulterar med att skådespelaren och komikern Steve Carell ställer sig bestämt upp och undrar varför de säger ifall det är OK? Carell ger sedan massvis med exempel på vad som är OK och att Pepsi är mer än OK. För att ge ett starkare budskap tar han sedan hjälp av Lil Jon. Det hela avslutas med en glamorös entre av Cardi B och hennes version av OK (Okuuurr). Så är Pepsi OK? Se den välgjorda och roliga reklamen ovan!

Doritos – Chance the Rapper x The Backstreet Boys

https://www.youtube.com/watch?v=WTMzIZhI7q8

Doritos kommer alltid med nytänkande reklamfilmer inför Super Bowl. För att introducera Doritos nya Flamin’ Hot Nacho tar de hjälp av ingen mindre än Chance the Rapper. Chance gör sin egna nacho-version av Backstreets Boys klassiska hit ”I Want it That Way”. Flera teasers har gjort innan släppet av hela reklamen, ett exempel är när Chance försöker lära sig dansstegen tillsammans med pojkbandet. Klippet ovan är den längre versionen av nästintill en hel musikvideo. Chance the Rapper tänker tillbaka på hur Doritosarna blev Flamin Hot, i en färgsprakande video. Man vill nästan att låten släpps på Spotify?

 

Stella Artois – Change Up The Usual med Jeff Bridges och Sarah Jessica Parker

Att se Sarah Jessica Parker återspegla sin karaktär Carrie Bradshaw från Sex and the City är alltid en triumf. I Stella Artois, Super Bowl-reklam går hon charmigt in på en resturang i (vad vi gissar) New York, i takt med klassiska SATC melodin i bakgrunden. Sarah sätter sig ner och säger förvånande emot servitören, då hon beställer in något annat än SATC signaturdrink Cosmopolitan. Detta får hela resutrangen att tappa hakan – glas flyger och tallrikar spricker. Detsamma blir det för Jeff Bridges som spelar sin populära karaktär The Dude från The Big Lebowski (film som får en uppföljare 2020). Istället för att beställa in en White Russian, beställer han en Stella Artois. Reklamen är en rolig flört för både Sarah Jessica Parker fans och Jeff Bridges, de har verkligen brett ut sig i år. Stig in i restaurangen i videoklippet ovan.

 

Pringles – Sad Device Commercial

https://www.youtube.com/watch?v=tDakI68u2xE

I dagens era av Amazons Alexa och Google Home som assisterar våra liv, använder Pringles detta och riktar sig mot ditt kompisgäng. I reklamfilmen möter vi två vänner som diskuterar hur gott Pringles smakar och hur man kan ändra smaken genom att blanda olika Pringles sorter tillsammans. Men de undrar hur många kombinationer det faktiskt finns? Vännerna frågar Alexa –  som svarar sorgligt hur ”hon” aldrig kommer kunna uppleva smaken av Pringles. Stämningen ändras dock snabbt, när kompisarna ber Alexa sätta på låten ”Funky Town”.

 

Håll utkik på Dopest.se för fler Super Bowl uppdateringar. I andra nyheter, läs vilka tre akter som kommer att spela under Super Bowls halvleksshow här.