Tjuvjakt frontar Björn Borgs kampanj för nya kollektionen ’Centre’

BJÖRN BORG är tillbaka med nya kollektion "Centre" som frontas av Tjuvjakt.

Under senhösten lanserar svenska sportmodemärket BJÖRN BORG en ny baskollektion för herr. Kollektionen, som går under namnet Centre Collection, består av högkvalitativa garderobsklassiker som huvtröjor, sweatshirts, t-shirts, pikétröjor och sweatpants i organisk bomull. Plaggen kommer i nedtonade färger som grått, mörkblått, vitt och svart och har ett klassiskt och tidlöst snitt, designade för att aldrig gå ur tid eller säsong.

Kampanjen frontas av hiphop-kollektivet Tjuvjakt, aktuella med albumet Pojkvän och en av sommarens stora svenska hits Tårarna i halsen.

Vi har vanligtvis väldigt olika klädstil och när vi historiskt sett försökt koordinera kläder inför spelningar har det alltid slutat med att vi fått köra våra egna plagg. Men med stilrena streetwearplagg som i Centre Collection känns det som att våra stilar möts och det finns något för oss alla att komplettera sin outfit med” säger Olle Grafström, Tjuvjakt.

”Centre Collection är en del i Björn Borgs sportklädessatsning. Streetwear och sportinfluerade plagg är som bekant en global trend och vi vill bidra med stilrena och hållbara plagg med ett skandinaviskt snitt” säger Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang.

Kampanjbilderna har en dokumentär känsla och är tagna i samband med inspelning i bandets studio Roxy Recordings vid Fridhemsplan i Stockholm.

Centre Collection lanseras under hösten och kommer säljas hos en mängd återförsäljare fysiskt och online samt i Björn Borgs egna butiker.