Calvin Klein firar 50-år med kapselkollektionen CK50

Justin Bieber är tillbaka i sina Calvins, med sin fru Hailey Bieber i deras första kampanj tillsammans

CALVIN KLEIN firar 50 år med CK50 kollektionen, en kollektion med ikoniska plagg i en begränsad upplaga med CK50-logotyp.

Kollektionen introducerar klassiska silhuetter med oväntade logoplaceringar, för vardagliga plagg med en modern känsla. Kollektionen inkluderar plagg med heltäckande monogramprint, logoprint över denimplaggen för dam, samt över klänningar, tröjor och denimplaggen för herr, huvtröjor och tröjor med rund halsringning. T-shirts, bomullsunderkläder och ett kurerat urval av accessoarer sammanfattar kollektionen, som kommer i en säsongsbetonad färgpalett i tvättat svart, blått och rött. Vissa plagg i kollektionen är också prydda med en CK50-läderlapp.

Kampanjen, som är fotograferad av Glen Luchford, visar vänner till varumärket i en serie av bilder som återspeglar historiska ögonblick och teman över flera decennier och förmedlar en resa från rymdåldern till den digitala nutiden. Justin Bieber är tillbaka i sina Calvins, denna gång tillsammans med sin fru Hailey Bieber i deras första kampanj tillsammans.

Kampanjen frontas även av A$AP Rocky, Kendall Jenner, Troye Sivan, Liu Wen, Parker Van Noord och Rebecca Leigh Longendyke. Kampanjen är en hyllning till CALVIN KLEINs ständiga poprelevans och fångar den rebelliska anda som har format varumärket under de senaste 50 åren.

CK50 kollektionen kommer att finnas tillgänglig i Sverige från 7 oktober under en begränsad tid.