• Foto: Cartier
  • Foto: Cartier
  • Foto: Cartier
  • Foto: Cartier

Cartier lanserar kollektionen ”Clash de Cartier”

Designar om Stockholmsbutiken

Cartier är ett franskt lyxmärke som specialiserat sig på smycken, klockor och accessoarer sedan 1847. Nu lanserar de den exentriska och lekfulla smyckes-kollektionen Clash de Cartier. En hyllning till kontraster när de bryter av sin annars mer stilrena design mot en ungdomlig och "punkig" vibe. För att fira detta får dessutom Stockholmsbutiken en tillfällig ny design i sann Clash de Cartier-anda.

Första gången den ikoniska kollektionen Clash de Cartier introducerades var 2019 - när linjen kom in som en rebellisk och frisk fläkt. Det som är utmärkande för smyckena är dess punkiga estetik - med allt från nitar till lekfulla detaljer. Dessutom genomsyras kollektionen av "rörlighet" - vilket är inspirerat av designen hos klassiska armbandsur.

Clash de Cartier har släppts 2019 och 2020 - och är nu tillbaka igen. Den här gången ser vi armband, ringar, örhängen. Den här gången saknar kollektion klassiskt guld och gult guld, men vi ser istället vitguld och roséguld. Vi ser även smycken som pryds av stenar i form av diamanter, amazonit och onyx - samt ett lekfullt inslag av tahitipärlor.

Du kan spana in butiken i bildspelen- och hittar hela kollektionen på Cartier's hemsida samt i butik.

  • Foto: Cartier
  • Foto: Cartier
  • Foto: Cartier