Collage the Shop öppnar på NK Herrmode

Större lyxutbud på NK Herrmode i Stockholm när Group 88 öppnar Collage the Shop

NK Stockholm genomgår ett förnyelsearbete där satsningen på herrmode är en viktig del. På plan 2 öppnar nu ett välkommet tillskott inom lyxsegmentet, Collage the Shop. En central del av Collage the Shops koncept är att ta in kläder och accessoarer från olika varumärken för att ge kunden en mer kreativ och kurerad shoppingupplevelse. Mixen av varumärken på avdelningen ska inspirera kunden att upptäcka unika plagg och accessoarer.

Inledningsvis kommer Collage the Shop erbjuda ett exklusivt utbud av kläder och accessoarer från Valentino, Loewe och Burberry men fler lyxvarumärken är på väg.

”Stockholm och NK var den självklara destinationen för vår herrlansering av Collage the Shop. De svenska männen har så bra stil och vi ser fram emot att erbjuda dem ett urval av lyxmärken, inom alla kategorier. Collage the Shop är ett koncept som inspirerar och genom att samla olika varumärken på ett ställe är det vårt mål att ge kunderna en kreativ och kvalitetsmedveten shoppingupplevelse” säger Adam Emilsson, Brand Manager på Collage the Shop.

Collage the Shop är en del av Group 88, en familjeägd lyxfranchise som varit ledande i Skandinavien sedan 1988. Företaget av bröderna Thomas och Marius Møller, den tredje generationen i ledet. Collage the Shop öppnade i september i år på NK Göteborgs damplan. Utöver Collage the Shop driver Group 88 även andra framstående varumärkesbutiker i Norden så som Saint Laurent och Burberry. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se