Db tar hjälp av Silvana Imam för att få unga att kliva ur bubblan
Db:s nya kampanj frontad av Silvana Imam uppmanar unga att bryta ekokammare och möta världen, för riktig utveckling sker utanför komfortzonen.
Vad händer med framtidstron när bostäder känns omöjliga, utbildningar är dyra och samhället känns mer splittrat än någonsin? Just det vill skandinaviska varumärket Db sätta ljus på i sin nya sommarkampanj, och de gör det med stil. Med Silvana Imam som berättarröst och ett soundtrack från producenten Nisj (aka Nils Svennem Lundberg) bjuds vi på en kampanjfilm som slår rakt i magen.dbjourney
”Vad fan har hänt med vår syn på framtiden?”
Den frågan står i centrum när Db riktar sig till en ung generation mitt i inflation, osäker arbetsmarknad och sociala motsättningar. Men det här är inte en kampanj som försöker sälja drömmar om lyxresor och perfekta liv, utan tvärtom. Istället handlar det om att våga sticka ut hakan, lämna sin filterbubbla och faktiskt möta världen. För enligt Db sker verklig personlig utveckling inte i tryggheten, utan i mötet med nya platser, människor och perspektiv.
”Vi tror på kraften i att ge sig ut i världen, för hur det formar oss och förändrar oss,” säger Db:s marknadschef Jonathan Weaver.
Det handlar inte om att fly vardagen, utan att förändra hur vi möter den. Genom att resa, upptäcka nytt och möta olikheter, får vi inte bara perspektiv, vi hittar också drivkraften att faktiskt göra skillnad.
Silvanas poetiska berättarröst ger extra tyngd åt budskapet, och tillsammans med Nisjs atmosfäriska produktion får vi en känsloladdad helhet som sticker ut i flödet.
Db:s kampanj rullar nu på digitala plattformar och i utvalda medier. Den är lika mycket en påminnelse som en uppmaning.
View this post on Instagram



