Dessa millenniumvänliga skönhetsmärken drivs av power kvinnor

Utöka ditt badrumsskåp med märken av bla. Kylie Jenner och Emily Weiss

I dagens digitala värld av sociala medier och branding, gäller det att ta vara på de möjligheter sociala medier ger, när vi idag kan snabbt ta del av nyheter i världen. Emily Weiss, Rihanna, Kylie Jenner, Huda Kattan och duon Sarah Lee och Christine Chang är några av många som arbetat hårt att skapa egna varumärke och har var för sig etablerat några av världens just nu största skönhetsmärken. Med deras populära produkter har de fått miljoner människor att svära vid deras lipkits, ansiktsmasker, gloss bombs och smink paletter. Dessa kvinnor har byggt upp skönhetsimperium med hjälp av deras starka vilja, ambition och kraften av sociala medier.

 

Fenty Beauty by Rihanna

Efter att ha etablerat en legendarisk karriär inom musikbranschen, gick Rihanna över till att bli en skönhetsdrottning med lanseringen av Fenty Beauty 2017. Hennes sortiment på 40 nyanser av Pro Filt’r-foundations blev snabbt firade som en av de mest inkluderande på marknaden. Hennes motto är att skapa produkter som inkluderar alla. En bra start hos märket Fenty Beauty är att testa Gloss Bomb, som finns i tre nyanser Fenty Glow, Diamond Milk och FU$$Y ett långvarigt läppglans som håller i flera timmar och ger dig det ultimat glans . 

 

Glossier

Grundaren av Glossier Emily Weiss började med sin egna hemsida Into the Gloss där hon delade med sig av sina egna hudvårds och skönhets tips och bjöd in vänner och profiler att dela sina erfarenheter.  Efter en tid skapades idéen om Glossier och efter intervjuer med över 100 kvinnor fick Glossier ett fokus på smink som inte täcker utan enbart lyfter vår naturliga skönhet. Glossier har ett start kit på tre av deras populära produkter, Boy Brow, Cloud Paint och deras mascara Lash Slick, ett bra start kit från detta nya Instragram vänliga märke.

 

Kylie Cosmetics

I veckan blev 21 åriga Kylie Jenner utsedd av Forbes till den yngsta ”self-made” miljardären genom tiderna. Det är inte enbart tack vare sitt efternamn, utan framförallt har hon hennes sminkmärke Kylie Cosmetics att tacka. Kylie äger nämligen 100% av Kylie Cosmetics, och har därmed inga delägare i sitt bolag. Som ett av de mest snabbast växande sminkmärket just nu har hon inte bara sina egna produkter men även flertal samarbeten med hennes systrar. Efter en start på ett paket av matta läppstick + läppenna har märket ny även flertalet produkter i form av rougher, highlights, ögonskuggor, accessoarer och läppglans. Se hela kollektionen på Kyliecosmetics.com

 

Glow Recipe

Populära K-Beauty duon Sarah Lee och Christine Chang tog skönhetsvärlden med storm när de lanserade sitt egna märke Glow Recipe Watermelon Glow Sleeping mask som sålde slut samma dag den släpptes. Efter universitetsstudier i helt andra ämnen än skönhet och flera år inom branschen kände dem att det var dags att skapa något eget. Deras mål med nya märket var att skapa produkter inspirerade K-Beauty med naturliga ämnen. Efter deras vattenmelon mask har de skapat flertalet serier med allt från anisktsmistar och glow on the go kit.

 

Huda Beauty

Den Dubai-födda skönhetsbloggen och entreprenören Huda Kattan vann tusentals fans med sitt utbud av läppstift, som snabbt blev en Sephora bästsäljare. Efter att ha utökat med ögonskuggapaletter och andra produkter har Huda Beauty utvecklats till ett globalt varumärke som har över 33,1 miljoner följare på Instagram.

 

För fler nyheter inom skönhet och hälsa, håll utkik på Dopest.se/hälsa-skönhet  I andra nyheter, se damlandslagets nya VM-tröja.