DIESEL lyfter den växande trenden av att lämna tillbaka använda plagg

Diesel går mot strömmen i nya kampanjen

Den nya trenden “warderobing” växer sig stort. Termen som används för att beskriva när en person köper en ny outfit, har på sig kläderna och efter ett tag lämnar tillbaka hela outfiten igen. Faktumet är att väldigt många har börjat göra just det – vilket har blivit ett stort problem för många modemärken.

Diesel går mot strömmen och väljer att kommentera fenomenet i en ny kampanj för hösten under namnet “Enjoy before Returning”.vKampanjen är ett lekfullt ställningstagande där Diesel uppmanar kunder som tänkt använda och lämna tillbaka plagg att i alla fall se till att njuta av dem till fullo och heller inte skämmas när de lämnar tillbaka dem.Den självironiska kampanjen porträtterar unga människor under en festkväll med lappen synligt kvar på sina kläder. I kampanjfilmen hörs en röst ironiskt läsa upp Diesels returpolicy med budskapet att Diesel inte uppmuntrar till fenomenet men heller inte kommer hålla det mot dig.

I samband med kampanjen kommer man även under London Fashion Week hålla en fest som man döpt till “Return Party”. Se bilderna ovan och kampanjfilmen nedan!