Dr.Martens hyllar människor i ny SS23-kampanj

Tar fram sina Originals-modeller i en kampanj som belyser de unika band som människor får till sina skor

Dr. Martens SS23 Originals-kampanj är skapad i samarbete med hyllade creative-byrån ACNE London, som bland annat gjort reklam till storspelare som Netflix och IKEA. Kampanjen är även fotograferad av Margot Bowman från Prettybird, ett självutnämnd ”thinktank” av skapare som fotat för allt från Levi’s till Calvin Klein. Med andra ord är det ett stjärnspäckat team bakom kampanjen och det är för att de vill fånga något speciellt: Nämligen communityt runt deras skor.

Efter omfattande research inom Dr. Martens community, som inkluderade en öppen anmälan och djupdykning i varumärkets sociala kanaler, sammanställde Dr. Martens och ACNE en lista med målet att skapa en serie av viktiga berättelser kopplade till deras klassiska Originals, som nu frontas av tre stycken ”hjältebärare”: Elijah, Sarah och Jai.

Med kampanjen vill de lyfta fram unika personligheter som har haft Dr.Martens med på sin livsresa på ett eller annat sätt. Elijah har gått från DJ, till manager och till kreativ mentor inom musikbranschen. Sarah lämnade sin småstad för att hitta likasinnade och idag har hon HBTQIA+ förbund runt om i London. Jai sätter upp burlesqueföreställningar med indiska dansinslag, två viktiga delar av hennes identitet. En nu approach till modellerna för sina produkter som fokuserar på personen bakom tillsammans med skon på foten.

Kollektionen finns tillgänglig nu på Dr.Martens hemsida, där du också kan läsa mer om initiativet!