Drake & Nike teasar artistens egna linje “NOCTA”

NOCTA ska komma från artistens kreativa flow under natten- en play på ordet “Nocturnal"

För knappt en månad sedan släppte Drake merch med Nike till sitt kommande album Certified Lover Boy. Nu tar artisten sitt nya stora steg: lanseringen av NOCTA.

Drizzy’s relation till sportjätten känns i dagsläget som en självklarhet med texter som “Checks over stripes, That’s what I like”, så det är nu på tiden att han får sin egna linje. Tidigare har Drakes märke OVO samarbetat en hel del med Jordan Brand, sedan de två signade en deal 2013. NOCTA blir dock inte den första linjen som Champagnepapi förberett. 2018 ryktades det nämligen om att Drake var redo att lansera “Adidon” – ett samarbete med adidas i hyllning av hans, då okända, son Adonis. Samarbetet blev dock inställt efter den kända beefen mellan honom och Pusha T.

Hittills har få bilder släppts angående vad man kommer att få se under Drakes “NOCTA”. De få bilder vi fått visar dock en tydlig streetwear-look. Inspirationen kommer från Paris, London och rapparens hemstad Toronto’s gatumode. Namnet ska komma från artistens kreativa flow under natten (en play på order “Nocturnal”).

I linjens instagram-bio får vi även ett releasedatum: den 18 december 2020. Där skriver han även hur NOCTA ska ta en bit av “uniformkulturen” han uppmärksammat på gatuscenen, och göra det bästa av det.

Ta en titt på bilderna högst upp i artiklen samt håll utkik på NOCTAS hemsida, Instagram (@officialnocta), Nike och på Dopest.se för mer info angående releasen.

Text: Louis Guerpillon