Eldorado släpper limiterad klädkollektion
Varumärket inspireras av rådande street-trender i en ny, exklusiv kollektion.
Eldorado är en svensk klassiker i matvaruhyllorna. Sedan 1969 har de strävat efter att vara Sveriges bästa lågprisvarumärke. Längs vägen har många av produkterna kommit att bli klassiker som gång efter gång dykt upp i allas våra skafferier. Nu uppmärksammas några av produkterna i en exklusiv klädkollektion.
Kollektionen är inspirerad av rådande streetwear-trender och lyfter fram stiliserade tryck av de populära produkterna; Tomater i tomatjuice, Choco Flakes, Makrillfiléer i tomatsås och Ananas i skivor. Uppsättningen kommer initialt enbart skickas till speciellt utvalda personer men kommer under hösten lanseras bredare.
Bakom initiativet ligger kommunikationsbyrån Redgert Comms.
”Eldorado har en unik position på den svenska livsmedelsmarknaden, med en extremt hög varumärkeskännedom finns det få som inte har en relation till Eldorado. Det blir samtidigt en utmaning att hitta på nya sätt att kommunicera och prata kring den typen av varumärken. Att ta fram en klädkollektion känns som ett kul sätt att kunna prata om Eldorado i nya kontexter.” säger Daniel Redgert, VD på och grundare av Redgert Comms.
Kollektionen kommer synas en hel del under Way Out West i Göteborg. Utan att avslöja för mycket, kan vi berätta att Eldorado kommer synas på ytterligare platser och kanaler hösten.