Imorgon den 13:e juni slår det brittiska Fred Perry upp dörrarna till sin nya butik på Södermalm i Stockholm. Efter en omfattande renovering där ytan fördubblats och flera nya rum byggts ut vill Fred Perry skapa en helt unik kundupplevelse.

Det brittiska varumärket var ett av de första som lyckades kombinera sport och mode. Genom åren har de skapat några av de mest ikoniska klädesplaggen och accessoarerna vi sett under de senaste årtiondena.

Nu vill Fred Perry introducera ett helt nytt interiörskoncept som ska spegla varumärket. Butiken  är minimalistiskt designad med inslag av det råa industriella material såsom betong, sten och trä.

“Vi tycker det ska bli jättekul att få öppna upp den nya butiken. För oss är det viktigt att kunna erbjuda en unik kundupplevelse och med det nya butikskonceptet kommer våra kunder verkligen få en känsla av vad Fred Perry är”. säger Anders Gustafsson VD på GSL

För att berätta om varumärkets kanske mest ikoniska plagg, pikétröjan, så är en hel butiksvägg inredd med pikéer i olika akrylboxar som visar säsongens färgsättningar.

Butiken kommer att tillhandahålla en rad av Fred Perrys kändaste produkter, men också plagg från de senaste designsamarbeten med bl.a. Raf Simons, Miles Kane, Nicholas Daly, och Margaret Howell.

Adressen är Bondegatan 46 i Stockholm och butiken kommer vara belägen på samma plats som tidigare. I samband med öppningen kommer han en invingninsfest med live DJ, dricka och tilltugg. Mer info hittar ni här.