
Google uppdaterar sin ikoniska "G"-logga
Google ger sin “G”-logga en ny look med mjuk färggradient - första designändringen sedan 2015, nu synlig i appar på iOS och Pixel.
Google har nyligen uppdaterat sin ikoniska ”G”-logotyp för första gången på nästan ett decennium. Den nya designen introducerar en gradient som sömlöst blandar företagets signaturfärger: rött, gult, grönt och blått.
Den senaste större förändringen av ”G”-logotypen skedde i september 2015, då Google antog ett sans-serif-typsnitt och integrerade alla varumärkesfärger i designen. Den nuvarande uppdateringen verkar vara i linje med den gradientstil som används i Googles Gemini-logotyp, vilket antyder en mer sammanhängande visuell identitet över företagets produkter.
För närvarande är den uppdaterade gradient-”G” endast synlig på iOS och Pixel-enheter, medan andra Android-enheter och webbplattformar fortfarande visar den äldre versionen med färgseparerade kanter. Google har ännu inte gett någon officiell kommentar angående uppdateringen.



