GORE-TEX® lanserar "GORE-TEX® BRAND STUDIO [ ] LAB"

GORE-TEX® startar en ny plattform som kombinerar kreativitet, community och retail, med workshops och events i hela Europa.

GORE-TEX® tar ett nytt steg och lanserar GORE-TEX® BRAND STUDIO [ ] LAB, en plattform där kreativitet, community och kultur möts. Tanken är enkel: samla lokala kreatörer, butiker och människor som gillar mode och funktion för att skapa tillsammans, inspirera varandra och lyfta GORE-TEX® bortom själva produkten.

Projektet startade i Stockholm, där fokus låg på fotografi. Tillsammans med lokala återförsäljaren KA-YO byggde GORE-TEX® om en del av butiken till ett kreativt fotolabb inspirerat av mörkrum. Deltagarna fick jobba med legenden Chris Shonting, känd från Supreme, Odd Future och VANS, och tolka konceptet ”Move Through It”: att omfamna vädret istället för att undvika det, genom bilder. Resultatet blev en utställning på plats som fångade GORE-TEX®-andan med kreativitet och attityd.

Nästa stopp i Europa är redan planerat:

  • Milan (ONE BLOCK DOWN) – November 2025
  • Paris (SHINZO) – November 2025
  • London (OUTSIDERS) – Februari 2026
  • Berlin (HHV) – Mars 2026

GORE-TEX® har mer än 40 års erfarenhet av att skapa vattentäta och andningsbara material, och med det nya studio-konceptet vill de visa att prestanda och kreativitet kan gå hand i hand, från regniga vandringar till street style och allt däremellan.

Med GORE-TEX® BRAND STUDIO [ ] LAB blir det tydligt att märket inte bara handlar om funktion, utan också om community, inspiration och att skapa tillsammans.

Håll koll på deras Instagram @goretexstudio för uppdateringar från varje stad.