Gorillaz & Levi's släpper en kollektion ihop
Tillåter fans att skapa egna Gorillaz-plagg med hjälp av Levi’s Print Bar
Förra året teamade Gorillaz upp med G-SHOCK, idag presenteras ett nytt samarbete ihop med Levi’s. Gorillaz medgrundare Jamie Hewlett har tolkat varumärkets ikoniska Batwing-logotyp tillsammans med bilder av bandmedlemmarna 2D, Murdoc Niccals, Noodle och Russel Hobbs.
Kunder kommer kunna skapa egna och unika Gorillaz-plagg genom att välja mellan Jamie Hewletts olika illustrationer, vilka kretsar kring de fyra Gorillaz-karaktärerna, exklusivt framtagna för Levi’s. Levi’s Print Bar tillåter även att ändra mönster, motiv och färger utefter behag. För första gången på Levi’s Print Bar kommer det nu gå att ändra och justera storleken på illustrationerna för hoodtröjor.
”Hej, Russ från Gorillaz här. För oss handlar allt om det bästa inom arv, och det är därför vi gör detta samarbetet med Levi’s. Allt handlar om dubbeldenim, säger Russel Hobbs, trummis i Gorillaz.