Heinz & Mustard gör samarbete – lanserar lyxig senap

MUSTAAAAAAAAAAAARD! - en senap värd en Grammy?

Producenten Mustard, vars riktiga namn är Dijon Isaiah McFarlane, har länge dominerat musikscenen med sina hitlåtar. Nu tar han sitt namn bokstavligt genom ett samarbete med Heinz, ett av världens mest ikoniska varumärken inom ketchup och senap. Som företagets första ”Chief Mustard Officer” får han sätta sin unika prägel på den klassiska såsen.

Den begränsade upplagan av Heinz senap är företagets första nya senapsprodukt på nästan ett decennium. Samarbetet offentliggjordes efter nattens GRAMMY Awards, där Mustard och Kendrick Lamar bland annat prisades för ”Not Like Us”. Förutom de musikala framgångarna fick Mustard några virala ögonblick förra året, b.l.a efter singeln ”tv off” där Kendricks aggressiva hyllning ”MUSTAAAAAAAAAAAARD” blev en meme – så pass att McDonalds photoshoppade en bild av sin ”Honey Mustard”-sås, med en mängd extra ”A”.

För att fira lanseringen har Heinz och Mustard släppt en exklusiv kortfilm där producenten presenterar produkten med sin signaturstil – musik och kreativitet. Utöver den nya senapen kommer Mustard att remixa recept, arrangera evenemang och tillföra en ny dimension till varumärkets identitet.

Samarbetet med en av de mest inflytelserika producenter visar att Heinz är redo att experimentera både i köket och kulturen. Samarbetet förväntas släppas i sommar och fans kan besöka Heinz hemsida för att skriva upp sitt intresse. Fler överraskningar utlovas under året – frågan är, vad blir nästa smakfulla hit?