Hood by Air's senaste kampanj frontas av Naomi Campbell

Linjen är en hyllning till moderfigurer

2020 gjorde klädmärket Hood By Air comeback med sin första kollektion sedan 2017. Varumärket grundades redan 2006 av Shayne Oliver och Raul López och har hyllats av artister som A$AP Rocky och Rihanna. Nu visar de upp sin senaste kampanj för en ny ready-to-wear-kolletion.

Kollektionen som har fått namnet The Prologue blir varumärkets första fulla linje sedan deras återkomst under fjolåret. Det är ett samarbete mellan Shayne Oliver’s Anonymous Club för Hood by Air. I den här kollektionen syns temat Mother – det första i en linje av tre teman. Vi ser Naomi Campbell fronta Mother-linjen. Den är en hyllning till moderfigurer. Så här säger Shayne Oliver om släppet i en intervju med Vouge:

“It’s kind of based on my grandmother and what she brought to the table, which was always the beauty, but then also, she is how I learned how to physically sew and make clothes. She is such a mother figure to [so many people in fashion] and has always been so outspoken about Black people in fashion, Black identity, and Black creativity. It just made the most sense to begin the conversation there.”

Se hela kampanjen ovan, och håll koll på Dopest.se för mer info kring släppet.