HUGO debuterar denim-inspirerade HUGO BLUE

Presenteras tillsammans med märkets main line i en ny kampanj – innehåller bland andra Teezo Touchdown & Jaq från 'Top Boy'

Inför sommaren 2024 lanserar HUGO den globala kampanjen för sina två varumärkeslinjer, HUGO main line och nykomlingen HUGO BLUE.

Med denim i centrum tillsammans med streetwear och en mängd könsneutrala stilar utmanar HUGO BLUE tidigare ställda förväntningar på märket – medan huvudlinjen kommer att fortsätta fokusera på förhöjda klassiker och modernt skräddarsydda plagg.

Varumärket HUGO och kampanjplattformen #HUGOYourWay ger mer utrymme för experiment, med ambitionen att vara det premiumvarumärke som väljs av den sociala generationen av förändringsaktörer som ser kreativa sätt att klä sig som ett uttryck för sin individualitet. Det visas även upp i en helt ny foto- och videokampanj, som gifter de två nya märkenas världar.

Kampanjen innehåller talanger från ett brett spektrum inom den kreativa branschen: Den tyska rapparen Reezy, skådespelaren Jasmine Jobson (Jaq från Top Boy), amerikanska artisten Teezo Touchdown, japanska artisten Rikimaru, modellen Cara Taylor och TikTokaren Vinnie Hacker.

Tillsammans utgör de ensemblen i den nya kampanjen, som representerar HUGOs position som en växande global kraft inom mode och kultur. I kampanjen, som fotograferats av Stuart Winecoff, förkroppsligar varumärkets färgkoder – det ikoniska röda och det nya blå – de två sidorna av HUGO. I en värld av rött öppnas en dörr för att avslöja en värld av blått, ett nytt perspektiv och en ny plats att utforska.

Sommarkollektionerna 2024 från HUGOs huvudlinje samt HUGO BLUE kommer att finnas tillgängliga i butik och online på hugo.com från och med idag den 28:e februari 2024.