HUGO hyllar musiken med punkig AW23-kollektion

Märket blandar sin erfarenhet inom smarta & lyxiga designs med musikkulturens rebelliska energi

Efter en uppmärksammad ny inriktning under 2022 fortsätter HUGO sin resa utanför modets värld och ut bland de kulturella uttryckens identiteter, genom taglinjen #HUGOYourWay. Med sin nya AW23-kollektion tar de steget in i musikscenen och sammanflätar DNA:t mellan musik och mode samtidigt som de presenterar communityt med nya talanger.

Inför den kommande kollektionen riktar HUGO strålkastarljuset mot virala artister som Bella Poarch, Chase Hudson, Chiara Hovland, Ashley Moore, Lola Clark and William Ernult i en fotokampanj som frontas av Poarch, kvinnan bakom den mest likade TikTok-videon någonsin.

HUGOs Instagram-, TikTok– och YouTube-kanaler kommer att fungera som plattformar för den motsvarande kampanjen i sociala medier som motiveras av kampanjens övergripande budskap med musiktema. Artisterna i kampanjen syns över HUGO-kanalerna, där vi får ta del av deras musikaliska och modemässiga tolkningar. Något som kulminerar i en officiell kampanjvideo.

I linje med deras frontpersoner presenterar HUGO en rad ungdomliga texturer, tyger och stilar, som alla kompletteras och kännetecknas av de smarta designkoder och färgvägar som de gjort till sitt signum. Den ikoniska HUGO-logotypen syns stänkt över statement-plagg och accessoarer grundade i färger som historiskt sett kopplats till musikaliska uppror: Svart, silver & röd.

Kollektionen består av plagg som tvättats i röd och svart tie-dye på denim och jersey, metalltrimningar på handväskor och retro-grafik som pryder tryckta t-shirts och oversized hoodies. Dessutom ser vi tydliga standouts som en stickad buckethat, en tolkning av trenden med croquet-hattar som svept över sociala medier.

Designvalen representerar en djupare dykning i varumärkets anda av råhet, äkthet och rebelliskhet, samtidigt som varumärkets rötter i plagg av höga kvalitet finns kodade i varje tråd. Som ett ytterligare regelbrott ser vi även oväntad palett av indigoblå, lavendel och karamellbrun kompletterar även det dominerande röda, via och svarta med extra djup och dimension.

Hela kollektionen presenteras med synkade visuella och ljudmässiga identiteter både i deras butiker världen över samt på HUGOs hemsida.