KA YO lanserar varumärket KA YO_PROTOTYPE
Outdoor- och trailbutiken lanserar sitt första egna märke samt den första kollektionen – Uppmärksammas med pop-up butik.
Den svenska high-end butiken för outdoor och trail, KA YO, lanserar i höst sitt första egna varumärke, KA_YO_Prototype, med debutkollektionen KA_YO_Prototype_001. I samband med detta öppnar KA YO en ny pop-up butik på Nybrogatan 9 i Stockholm, där hela kollektionen kommer att finnas tillgänglig under de kommande månaderna.
Sedan sin debut 2021 har KA YO snabbt blivit en populär destination för dem som söker slitstarka, hållbara och innovativa kläder för utomhusaktiviteter, löpning och trail, både för män och kvinnor. Med ett noggrant kurerat urval från internationella varumärken, är KA YO känt för att förena funktionalitet med avantgardistisk design.
Denna höst markerar en viktig milstolpe för KA YO när de lanserar sitt första egna varumärke. Debutkollektionen är inspirerad av de mörka nordiska skogarna och det robusta nordiska klimatet. Dessutom har kollektionen influerats av Solaris-druvan, känd för sin förmåga att frodas och mogna i det hårda svenska klimatet. Varje plagg i kollektionen är tillverkat av material som speglar KA YOs kärnvärden – kompromisslös prestanda, hållbarhet och estetik utformade för att klara och överträffa
alla förhållanden.
KA_YO_Prototype_001 erbjuder en serie slitstarka och lätta plagg designade för tuffa trailmiljöer. Med reflekterande tryck för ökad säkerhet i mörker, presenteras kollektionen i en färgpalett inspirerad av den nordiska naturens karga skönhet. Kollektionen, med priser från 500 SEK till 3 000 SEK, erbjuder tillgängliga alternativ samtidigt som den upprätthåller den premiumkvalitet och prestanda som KA YO är känt för.
För att uppmärksamma denna lansering öppnar KA YO en ny pop-up butik, där hela KA_YO_Prototype_001-kollektionen kommer att finnas till försäljning. Den nya pop-up butiken öppnar den 18 september, på Nybrogatan 9 och kommer vara öppen under de kommande månaderna.