Karl Lagerfelds sista samarbete presenteras i en beauty-kollektion

Presenteras under modeveckan i Paris

Ett av modelegenden Karl Lagerfelds sista livsverk var att ta fram en universiellkollektion, som idag efter hans bortgång tidigare i år fokuserar på att hylla honom som kreatör och designer. Nyheten om samarbetet som görs med hjälp av skönhetsjätten L’Oréal Paris var ute redan under sommaren men gav inga hintar om vad som skulle släppas, men nu vet vi. Karl Lagerfelds arbete med kollektionen var något av det sista han hann göra innan hans bortgång tidigare i år.

Samarbetet visas upp under modeveckan i Paris som håller på att ta form och tar inspiration från Karl Lagerfelds legendariska citat och den klassiska rock-chica parisiska looken Karl själv utrstålade. Något vi kan se i kampanjbilderna, profilerna bär Karls signatur look – en klassisks svart kostym med raka linjer av Helen Mirren, Doutzen Kroes, Liya Kedebe, Ming Xi, Luma Grothe, Louise Bourgoin och Soo Joo Park. Kollektionen som släpps i en limiterad uppgåva online 20/9 och i butik 27/9 innehåller Graphik Liner, Maskara, Color Richie Lipstick och Eye kontour eyeshadow palette med nio färger – fem skimrande och fyra matta, för både kvälls och dagslook.

https://www.instagram.com/p/BzIOwwXgMEP/

 

Kollektionen är limited edition och säljs i Sverige enbart hos Kicks, online och i butik från och med v. 40.