Lacoste lanserar sin första underklädeskollektion för kvinnor

Den franska krokodilen har funnits på underkläder för män sedan 1966, nu lanseras en sportig motsvarighet för kvinnor

Lacoste har firat rörelse i 90 år genom sina smakfulla fusioner av sportkläder, skräddarsydda modeklassiker och lekfulla samarbeten. 1966 lanserades underkläder för män, genom rörelsefrämjande kalsonger. Nu bryter de ny mark genom att släppa en efterlängtad underklädeskollektion för kvinnor genom fyra olika kapslar: Heritage, Branding, Essential & Signature.

Heritage-kapseln hyllar sportmode och komfort. Lacostes DNA-koder (bland annat den berömda gröna nyansen och dess blinkningar till tennisvärlden) visas på behåar och trosor. Second skin-liknande set för hemmabruk finns också tillgängliga. Varje plagg är försett med grafiska vintagepiping som kommer att uppskattas av alla som älskar varumärket.

Branding-kapseln med sina moderna modeller är designad i en rad aktuella färger och subtila logotypdetaljer, med mer av en fashionabel känsla. Diskreta krokodiler och ”LACOSTE” pryder resårbandet för en signaturlook.

Essential-kapseln lever upp till sitt namn genom att innehålla enkla, vardagsmodeller. Bygelfria bh-trianglar och lågt skurna V-ringningar skapar en intim men ändå feminin silhuett att bära varje dag. Eleganta modeller i svart, rosa och grått har en diskret tonad krokodillogga, men en överlag mer avskalad look än branding-kapseln.

Signature-kapseln är till för alla, även unga vuxna. Krokodilloggan i en miniversion multipliceras för att bilda ett unikt tryck. Dessa bekväma plagg är designade för att bäras hela dagen, med en karaktäristisk finish.

Hela kollektionen finns tillgänglig nu på Lacostes hemsida, hos utvalda återförsäljare och i butik. Med en price-range mellan 250-950 kronor.