Nästa år firar Levi’s och kanske världens mest ikoniska jeansmodell, 501:an sitt stora 150-årsjubileum. Spola tillbaka tiden några år till 1873 och Levi Strauss & Co fick patent för kopparnitarna på deras ”midjeoveraller” i denim. Även om modellen inte skulle få sitt berömda namn förrän några år senare, föddes Levi’s® 501® den dagen. 

Idag, 149 år senare, är 501® Original något unikt för alla. Oavsett om det är ett bevis på ett ungdomligt uppror, en del i basgarderoben eller ett canvas för kreativt självuttryck. 

Den 20 maj firar vi därför både 501 Day och 150 år av denimhistoria. För att uppmärksamma dagen har Levi’s samarbetat med fem visionärer vars berättelser förkroppsligar själva andan i 501®. De som är med i kampanjen är; Barbie Ferreira, A$AP Nast, Hailey Bieber, Peggy Gou och Marcus Rashford.

Kampanjen kretsar kring de här fem personerna, vilka var och en besitter sann autenticitet och ett unikt perspektiv på allt de gör. Kampanjen innehåller intima samtal som berör - precis som 501® Originals gjorde för Levi’s - och för alltid förändrade deras livsbana.