Levi’s 501 firar 150 årsjubileum – Kid Cudi frontar kampanj

Bjuder in sju olika kreatörer

Levi’s allra mest ikoniska jeansmodell, 501, firar under nästa år sitt stora 150 årsjubileum. Ända sedan 1873 har modellen med dess raka ben och knappgylf, aldrig någonsin gått ur tiden. Levi’s 501 har burits av människor med alla möjliga stilar och bakgrunder, och har under åren fått många olika tolkningar och passformer. Under 2022 får vi till exempel se en 90-tals inspirerad variant av jeansen, Levi’s 501 ‘90s.

För att fira det förflutna, nutiden och framtiden har Levi’s bjudit in sju olika visionär, vars olika berättelser förkroppsligar själva andan i dessa tidlösa jeans. I kampanjen “501®: The Number That Changed Everything” ser vi rapparen och skådespelaren Kid Cudi, designern Tremaine Emory och grundaren av Beastie Boys Mike D. Vi ser även Nathan Westling, Gia Seo, Gabriella Karefa-Johnson och Staz Lindes. Dessa sju kreatörer, kända för att tänja på gränserna och för att alltid att göra sin egen grej, kommer att fronta kampanjen som startar den första februari i år.