Levi's XX Chino frontas av R'n'B-stjärnan Khalid

Dessutom lanserar märket sin första designplattform för chinos.

Levi’s är ett av världens mest ikoniska jeansmärken, och är bland annat kända för den klassiska, tidlösa modellen “501”. Numera är den amerikanska modejätten känd världen över och kopplas till mycket mer än sina stilrena jeans. Inför våren 2020 avslöjar Levi’s nu två spännande nyheter. I samband med kollektionen XX Chinos, lanserar märket sin första designplattform specifik för chinos. Kampanjen frontas av ingen mindre än R’n’B-stjärnan Khalid, känd för hitlåtar som “Location”, “Young Dumb & Broke” samt “Silence”. 

“We are so thrilled to partner with Khalid on the launch of Levi’s® XX Chino. He’s the perfect embodiment of the Levi’s® spirit – his authenticity, his personal style and optimism, the way he uses his voice for good beyond his music and always leads with his values. It’s been an honor and a joy to bring this campaign to life with such an enthusiastic partner. We hope our fans like it as much as we do.” Jennifer Sey, Chief Marketing Officer Global Brands, Levi Strauss & Co

Med XX Chinos vill Levi’s kombinera en modern ungdomlighet med passform och komfort. Linjen består av chinos i högsta kavlité och kommer i tre olika modeller, anpassade för alla kroppstyper: Standard Taper, Slim Taper och Straight Cropped. Färgschemat sträcker sig från den klassiska khaki-färgen som är utmärkande för just chinos, till rosa och jadeblå samt mer jordnära nyanser som olivgrön, svart och mörkblå. Dessutom finns alternativet “garment dyed” för dig som letar efter en mer avslappnad och naturligt sliten, street-look. 

 

“I love using clothing to express myself and I love that Levi’s® offers so many options that look awesome and are so comfortable to hang out in.” säger Khalid

 

Kampanjen frontas av av den amerikanska sångaren och låtskrivaren Khalid som hade sitt genombrott med debutsingeln “Location” år 2016. Han är en av den nya vågens artister som bäst representerar den moderna R’n’B-scenen. Med sitt nytänkande och ungdomliga sound känns Khalid därmed som en solklar artist att representera Levi’s XX Chino-kampanj. 

Spana in hela kollektionen i bildspelet ovan.