L'Homme Rouge visar upp sin sista klädkollektion

L'Homme Rouge har klättrat uppåt snabbt med fokus på hållbarhet, men här är märkets sista klädkollektion.

Det svenska märket L’Homme Rouge har kommit till ett avslut, här kan du se deras sista klädkollektion ”Conversations”.

I en intervju med Hypebeast berättar de att de valt att avsluta L’Homme Rouge med den här klädkollektionen. Linjen ska beskriva och illustrera historier och konversationer mellan olika generationer – konversationer som ska spegla dialogen om det hållbara och viktiga inom modeindustrin.

På L’Homme Rouges egna hemsida står det: ”For Autumn/Winter 2019 we have developed a new strict sourcing standard in order to lead the change towards a more sustainable fashion industry.” L’Homme Rouge vill vara en förebild för andra klädmärken och föregå med ett gott exempel när det kommer till hållbarhet. Det är även en motreaktion i sig att inte skapa fler kläder.

L’Homme Rouge startades av Jonatan Härngren, John-Ruben Holtback, Carl-Johan Holtback och Axel Trädgårdh efter att en av dem var i behov av att hitta en enkel och prisvärd mössa. Därefter började L’Homme Rouge ta form för att bli ett märke med fokus på hållbarhet, identitet och passion. L’Homme Rouge är franska för ”den röda mannen”, tanken bakom namnet är att det röda ska symbolisera passion. Märket kommer fortfarande vara vid liv i form av ett företag och en plats för det kreativa, projekt och samarbeten uppger de i intervjun med Hypebeast.

Se videon till kollektionen ovan!