Idag meddelade Lidl att dagligvarukedjan gått ihop med Heidi Klum för att lansera en klädkollektion. Modesatsningen innebär en långsiktig uppgradering av nuvarande klädsortiment och en satsning på mångsidighet och modetrender. Heidi Klum har designat en egen kollektion som presenteras på Lidl Fashion Week och kommer finnas tillgänglig i butiker runt om i Sverige senare under året.

Modesatsningen får långvarigt liv tack vare Lidl Fashion Week – ett långsiktigt koncept genom vilket Lidl kan presentera sitt globala modesortiment. Lidl Fashion Week återkommer internationellt flera gånger om året i Lidls alla butiker, då Lidl exklusivt presenterar sina modekollektioner. Projektet inleds med Heidi Klum.

– Jag hoppas verkligen att kollektionen som jag designat för Lidl kommer att uppskattas. Självklart blev jag glad över samarbetet, det var så roligt att genomföra! Precis som jag, ställer Lidl höga krav på sina fantastiska produkter med bra kvalitet till oslagbara priser. Jag tycker det är helt fantastiskt, då mode är roligt och borde vara ett nöje alla har råd med, säger Heidi Klum.

Ännu finns inga bilder på kollektionen, men håll er uppdaterade för mer information kring samarbetet som släpps senare i år.

Foto montage: Dopest.se