Logitech lägger ner varumärket Blue

Många aspirerande kreatörer har säkert stött på deras mickar "Yeti" & "Snowball" tidigt i karriären, nu byter de skepnad

När det kommer till mikrofoner för den digitala arbetsplatsen är Blue med deras modeller Yeti och Snowball två trotjänare.

Sedda som stabila val till ett överkomligt pris blev de snabbt populära första val för musiker och content creators. Sedan en tid tillbaka tillhör dock märket Logitech, som nu meddelar att varumärket kommer få nya skepnader.

Under fredagen avslöjade nämligen företaget att Blue som märke kommer att skrotas, varav Yetin kommer att leva vidare under gaming-avdelningen Logitech G.

We will be keeping the Yeti brand and moving it under Logitech G. The Blue name will be used to describe our technologies”, säger Logitech i ett pressmeddelande.

Blue grundades 1995 och blev en del av Logitech 2018, då grundarna Skipper Wise och Mārtiņš Saulespurēns sålde av företaget.

“Jag ser det hellre som Blue, eftersom det representerar en serie, en idé, kultur och varumärke”, säger medgrundare Skipper Wise till The Verge.

Däremot är han helt okej med Logitechs beslut och tacksam för tiden som varit.

”Jag har inget ägandeskap eller rättigheter till det. Jag sålde det. Så jag förstår beslutet och accepterar det”, avslutar han och tackar alla som följt dem genom åren.

Mer information om hur Blue kommer att integreras i Logitechs produktfamilj lär dyka upp framöver, så se till att hålla koll på dopest.se!