Louis Vuitton återupplivar "Millionaires"-solglasögonen

Pharrell Williams tolkar om de ikoniska glasögonen som han själv skapade 2004 tillsammans med NIGO och Marc Jacobs

2004 tog Marc Jacobs, som då var Creative Director för Louis Vuitton, kontakt med Pharrell Williams och hans mångårige vän och samarbetspartner NIGO för att ta fram en kapselkollektion med solglasögon. Resultatet blev de ikoniska ”Millionaires”, som skulle komma att återvända flera gånger om och bäras av artister som Kanye West.

Nu, 20 år senare, är Pharrell den som styr LV och vad passar då inte bättre än en återkomst för Millionaires? Den förnyade kollektionen består av två modeller: 1.0 och 3.0.

1.0 är så nära originaldesignen man kan komma, med den stora ramen, glasen och lyxiga detaljerna. 3.0-modellen sätter en modern och lite mindre högljud twist på designen, med två varianter av linser i orange eller svart.

Både 1.0 och 3.0-versionerna av Millionaires finns att köpa för 8 100kr respektive 21 800kr i Louis Vuittons butiker och online.