Louis Vuitton stöttar UNICEF med nya armband

Intäkter går till att stötta UNICEF's arbete

Lyxmodehuset Louis Vuitton och barnrättsorganisationen UNICEF har inlett partnerskap. Nu lanserar de sitt sensate samarbete som inkluderar perfekta samlings-itmens i form av armbandet Silver Lockit i fyra nya färger, samt en helt ny version av karaktären Doudou Louis. Intäkterna går till att stötta barn i nöd.

Det simpla men stilrena armbandet Silver Lockit släpps nu i fyra helt nya färger: pastellblå, rosa, grön och svart. För första gången är hänget tillverkat i återvunnet silver, medan armbandet är framtaget i organisk bomull. Hänget består av deras ikoniska hänglås som täcks av LV’s klassiska, cirkulära logga. Doudou Louis kommer i regnbågsfärger och för första gången är teddybjörnen framtagen i textil. Den pryds av LV’s monogrammönster och broderade, blåa blommor utgör nallens ögon.

Det nya samarbetet är en fortsättning på kampanjen #MAKEAPROMISE som har i syfte att informera om, samt lyfta UNICEF. Intäkterna kommer gå till att stötta UNICEF’s arbete. Armbandet togs fram första gången 2016 som en symbol för att binda sig till att hjälpa barn i risk.

Armbanden Silver Lockit säljs för $465 US där $100 US skänks til UNICEF. Doudou Louis kostar $955 US, och $200 US doneras. Hittills har samarbetet samlat in nästan $13 miljoner USD till UNICEF. Det släpps den 29 januari via Louis Vuitton’s butiker samt online.