Louis Vuitton & UNICEF säljer armbandet Silver Lockit Fluo

Louis Vuitton förnyar sitt löfte till barn med Silver Lockit Fluo

Louis Vuitton annonserar sitt fortsätta samarbete med UNICEF som startade för tre år sedan och lanserar Silver Lockit Fluo. Kampanjen fortsätter att uppmärksamma och samla stöd till utsatta barn runtom i världen och genom att köpa Silver Lockit Fluo bidrar man till UNICEFs humanitära program som hjälper fler än 11 miljoner barn i Syrien och närliggande grannländer. För varje sålt armband går 1000 SEK oavkortat till UNICEF och samarbetet har sedan starten 2016 samlat in över 5 miljoner dollar i humanitärt stöd till utsatta barn i nöd.

Armbandet är inspirerat av Georges Vuitton lås som uppfanns 1890 för att skydda kunders dyrbara föremål och har blivit en symbol för ”skydd”.Armbanden finns till försäljning i butik och på hemsida från den 22 juni.

Silver Lockit Fluo kommer i fem färgsättningar: gul, orange, rosa, blå och svart. Alla färger finns tillgängliga under en begränsad tid fram till årsskiftet och priset kommer att ligga på 250 € (ca 2500 sek).