Louis Vuitton annonserar sitt fortsätta samarbete med UNICEF som startade för tre år sedan och lanserar Silver Lockit Fluo. Kampanjen fortsätter att uppmärksamma och samla stöd till utsatta barn runtom i världen och genom att köpa Silver Lockit Fluo bidrar man till UNICEFs humanitära program som hjälper fler än 11 miljoner barn i Syrien och närliggande grannländer. För varje sålt armband går 1000 SEK oavkortat till UNICEF och samarbetet har sedan starten 2016 samlat in över 5 miljoner dollar i humanitärt stöd till utsatta barn i nöd.

Armbandet är inspirerat av Georges Vuitton lås som uppfanns 1890 för att skydda kunders dyrbara föremål och har blivit en symbol för ”skydd”.Armbanden finns till försäljning i butik och på hemsida från den 22 juni.

Silver Lockit Fluo kommer i fem färgsättningar: gul, orange, rosa, blå och svart. Alla färger finns tillgängliga under en begränsad tid fram till årsskiftet och priset kommer att ligga på 250 € (ca 2500 sek).