Luka Sabbat, Heron Preston & Adowa Aboah frontar UGGs 40 års kampanj

UGG firar 40 år med en global kampanj tillsammans med hyllade världsikoner

UGG firar 40 år och det gör man genom en global kampanj där man använder sig av de hyllade modeprofilerna Heron Preston, Luka Sabbat och Adawa Aboah för att representera kampanjen. UGG startade som ett varumärke för manliga surfare 1978 och har sedan dess utvecklats till att bli en global jätte. Målet med 40 års kampanjen är att visa oss vad en kalifornisk livsstil innebär genom att vara djärv, provocerande och frisinnade.

– Vår kreativa vision för ”UGG 40 Years”-kampanjen är inte att blicka tillbaka utan istället visa att vi går framåt. Med hjälp av vårt fantastiska team av professionella talanger, konstnärliga ledning och vårt kaliforniska arv, vill vi visa upp varumärket på ett nytt och fräscht sätt, säger Ian Stewart, Vice President Marketing.

För att fira denna viktiga milstolpe visualiserar varumärket UGG en ny framtid, som fortfarande är
djupt rotad i historien, genom att matcha sina mest populära modeller med ikoner inom mode, konst
och innovationer. Dessa unika personer representerar nästa generation av UGG.

Se kampanjbilderna ovan, bilderna har tagits av fotografen och bildkonstnären Erik Madigan Heck. Missa heller inte kommande BAPE x UGG samarbete samt Heron Preston x UGG samarbete.