Mabel är Levi's nya ansikte utåt

"There’s something so empowering about being able to showcase all the sides to your personality through varied style choices"

Idag avslöjar Levi’s® att den internationella popstjärnan Mabel blir ansiktet utåt för varumärkets damkampanj – Spring/Summer 2021. Hon är känd för hits som ”Don’t Call Me Up”, ”Mad Love” och ”Tick Tock”. Hon syns nu i en serie bilder plåtade av Adama Jalloh och Lou Jasmine.

I kampanjen ser vi henne bära kläder från Levi’s nya linje Loose Fit, de ikoniska jeansen 501®, samt högmidjade Ribcage jeans. Hon kombinerar komfort med stil.

Sedan 1873 har Levi’s® jeans stöttat personliga uttryck och bidragit till flera generationers stil. Deras grundpelare är empati, originalitet, integritet samt mod – vilket reflekteras i deras denim och än idag finns närmst hjärtat hos varumärket.Vi ser deras klassiska 501® jeans, deras höga Ribcage jeans samt deras nylanserade Loose Fit Range som har fokus på avslappnade silhuetter och hållbara tillverkningsmetoder.

I samarbetet med Mabel firar Levi’s tidlös stil och vikten av en tillförlitlig vänskap. Popstjärnan blir den perfekta partnern med sin talang för historieberättande och röst som utforskar allt från identitet till psykisk ohälsa och relationer. Bara 25 år gammal har hon nyligen kammat hem Best British Female på BRIT Awards 2020. Dessutom har hon släppt flera spår som klättrat högt på topplistorna som #5 ”West Ten” med Aj Tracey – samt släppt hennes hyllade album High Expectations. Det är en enorm kickstart för mer musik som väntas höras från henne i år.

I kampanjfilmen ser vi Mabel reflektera över sina egna stilikoner, inspirerad av 90-talet och R&B-stjärnor som Aaliyah. Hon pratar även om kraften av att känna sig självsäker i sig själv – oavsett vad du bär. Som ung bar hon mycket baggy kläder, men det behövde aldrig radera känslan av att känna sig sexig eller feminin. Just förmågan att kombinera stil med bekvämlighet går hand i hand med Levi’s® linje Loose Fit.

“I’ve always been slightly tomboy-ish, yet I’ve always felt I could define my own sexiness through how I dress. There’s something so empowering about being able to showcase all the sides to your personality through varied style choices and experimenting with different fits. I’m someone that dresses depending on my mood. That’s why the Levi’s® brand is so iconic to me; there’s a fit for everyone, whether you want to go for that relaxed, baggy look with the new Loose Fit, or a timeless look with a classic pair of 501® Jeans and heels” säger Mabel.

Hon berättar även hur hon anser att Levi’s® denim blir bättre med åldern. Hon föll för varumärket efter att ha lånat ett par ikoniska 501® jeans från sin mamma, Neneh Cherry. Genom att välja kläder som åldras med stil, och är hållbara – kan de bäras under en längre tid och ärvas mellan generationer.

“I’ve been obsessed with finding the perfect wash on a Levi’s® jean since I was about 13 at school. When I find a pair that sit right, I always buy them. Levi’s® just embody that go-to wardrobe staple; you can dress up, dress down – they’re iconic. My first pair of Levi’s® were my mums 501® jeans – they were a bit big so had that baggier look, but I’ve never thrown them away. For me, that’s what makes an item of clothing truly sustainable – when it can stand the test of time.“ fortsätter Mabel.

Kollektionen som bärs av Mabel går att köpa på Levi’s hemsida.