MAD by Carlings ger besökarna en helt unik shoppingupplevelse

Läs mer om Carlings nya butikskoncept MAD By Carlings

Lördagen den 17 mars slår det helt nya butikskonceptet MAD by Carlings upp dörrarna på Götgatan 32 i Stockholm. Namnet står för ”Music, Art and Denim” och syftet är att utöver att fungera som en butik också bli en relevant arena inom populärkultur samt att lyfta unga kreativa personer inom musik- och konstscenen. Huvudfokus i butiken kommer fortfarande att ligga på denim och att vara din lokala jeansbutik, samtidigt som den kommer innehålla nya spännande aktiviteter, som events, liveuppträdanden och konstutställningar. Med hjälp av dessa nya inslag hoppas Carlings att den nya konceptbutiken blir en levande mötesplats för den urbana Stockholmaren.

Carlings är en av Nordens största återförsäljare av denim och det är just denim som kommer att stå i fokus även i den nya konceptbutiken MAD by Carlings som öppnar på Götgatsbacken den 17 mars. I butiken kommer det att finnas ett brett utbud av jeanskollektioner som uppdateras varje månad från de allra mest populära varumärkena Levi’s, Lee, Karve, Diesel, Nudie, Tiger Jeans och Neuw.

Utöver det fasta utbudet kommer det även att finnas handplockade kollektioner till försäljning, som byts ut varje månad och bara finns i limiterad upplaga. Butikspersonalen blir kontinuerligt utbildade och uppdaterade inom denim i samband med att sortimentet utökas och förnyas för att kunna erbjuda kunderna bästa möjliga service. Det kommer även att finnas specifika dagar där man kan specialdesigna sina egna jeans i butiken, med allt från patches till knappar och tryck. Även under hela öppningshelgen kommer det att finnas möjlighet att specialdesigna sina jeans om man vill. Den första kollektionen som visas upp i samband med öppningen av MAD by Carlings är en vintage kollektion kallad Throwback.

– Både musik och konst har alltid varit en stor del av Carlings DNA, med vår nya konceptbutik på Götgatasbacken hoppas vi kunna skapa en ny relevant arena som lyfter unga talanger inom konst och musikscenen samtidigt som vi fortsätter att utveckla vår enorma passion för denim, säger Kicki Persson, Marknadschef på Carlings i Sverige.

Förutom den stora satsningen på att vara en dedikerad denimbutik kommer både musik och konst att få en tydlig plats i den nya konceptbutiken. Bland annat formges ett utrymme som visar upp konst från unga konstnärstalanger kallat för ”The White Box”. Först ut att ställa ut sina verk där är österrikiska konstnären Ben Reyer, som jobbar med en handgjord kollageteknik föreställande motiv som undergräver populärkulturella bilder för att skapa nya, intressanta motiv. All konst i butiken kommer finnas till försäljning. Dessutom kommer Carlings att samarbeta med olika skivbolag för att kunna erbjuda sina kunder biljetter till events och konserter. I butiken kommer det att hållas förfester innan konserter, meet & greets, live-intervjuer, albumreleaser och andra typer av events.

Som en extra bonus kommer Carlings att kompensera för SL-biljetten in till staden eller hem för alla som inte bor i Stockholms City. Butikskedjan anser att kultur ska vara till för alla oavsett var man bor och kommer därför att erbjuda sina kunder och besökare till butiken en gratis SL-resa per person under lanseringshelgen av MAD by Carlings.

Om man är konstnär eller artist som behöver lokal för att ställa ut eller köra ett showcase kan man höra av sig till butiken.

MAD by Carlings öppnar lördagen den 17 mars kl. 11.00.

För mer information om vad som sker i butiken, exempelvis konstutställningar, nya kollektioner och events kan man följa: @madbycarlings på Instagram.

Öppettiderna är:

måndag – fredag 11.00 – 19.00,

lördag – 11.00 – 17.00,

söndag – 12.00 – 17.00