Se Matthew M Williams första kampanj för franska lyxmärket Givenchy

Inspireras av sitt nya liv i Paris och "love locks" för sin första kampanj med Givenchy. Fotograferad av Nick Knight.

 

Tidigare i somras avslöjades nyheten om att omtyckta 1017 Alyx 9SM designern Matthew M Williams tar över rollen som creative director för det franska lyxmärket Givenchy

Sedan Williams roll på Givenchy avslöjades har han smått hintat om hans tolkning på det franska modehuset genom att posta ett flertal mystiska porträttbilder i svartvitt på Givenchy Instagram, och nu senast genom att släppa Williams första kampanj för modehuset. 

Kampanjen, som är fotad av legendariska fotografen Nick Knight, utforskar tuffa vibbar med kraftfulla kedjor och hänglås i en lyxig guldfärg. Inspirationen bakom kampanjen tycks ligga i Williams nya liv i Paris. De krokodilmönstrade hänglåsen sägs vara en referens till typiska kärleks-hänglås, så kallade “love locks”, som Paris broar kryllar av. På de Matthew-designade hänglåsen syns också Givenchys ikoniska logga – kan detta vara en kärleksförklaring från Williams till franska Givenchy?

Tidigare publicerade Givenchy även videoklippet yhcnevigivenchyhcnevig, där samma bilder från kampanjen presenterades fast denna gång hör vi även artisten Playboy play upprepa ordet Givenchy i bakgrunden.

 

Bild: Nick Knight/Courtesy of Givenchy