ALYXs Matthew M. Williams & Nike släpper kollektion

Spana in den datadrivna kollektionen här

Designern och grundaren bakom ALYX – Matthew M. Williams har visat upp en ny kollektion med Nike. 2014 släppte han sin damkollektion och herrkollektionen kom Fall/Winter 2017. Alyx är kända för sina taktiska plagg som är inspirerade av militären. Williams har länge varit intresserad av hållbarhet och har b.la med ALYX Visuals tagit fram en linje med högkvalitativa tröjor och t-shirts som är producerat av återvunnet bomullsfibrer.

I samarbetet med Nike har han försökt ta fram framtidens träningskläder. Detta genom att ha analyserat data kring rörelser, värme och andra parametrar kring träning. Den futuristiska kollektionen är inspirerad av NikeLabs AAE-kollekiton som visades upp förra året som togs fram genom att beräkna data och rörelser och mönster inom träning.

 

“What computational design and computer data can offer is really the future of design,” säger Williams i ett uttalande från Nike. “It allows us to see things or take things further than we might otherwise. It helps to create a different perspective that we can build around. Working in tandem—with data and emotion—is super interesting.”

Nike x MMW kollektionen som kommer ligga under Nike Training kategorin består av både en herr, dam och unisexkollektion där vi ser allt ifrån t-shirts, till linnen, strumpor, accessoarer som ansiktsmasker, leggins och mer. Kollektionen förväntas släpps 12 juli, spana in bilderna ovan och håll utkik på Dopest för mer information!

https://www.instagram.com/p/Bi12o1ABGZ1/?utm_source=ig_embed

 

 

 

 

 

 

 

Matthew M. Williams — the designer behind ALYX — has revealed a new performance gear collection with Nike, mixing data influences with his own design ethos. For the capsule, Williams used computational design and analyzed data regarding motion, heat and sweat zones to create the “future uniform of training.”

Discussing this technique, Williams explained that “what computational design and computer data can offer is really the future of design. It allows us to see things or take things further than we might otherwise. It helps to create a different perspective that we can build around. Working in tandem — with data and emotion — is super interesting.” Despite the important role of data in designing the collection, Williams also added his own personal “imperfections” including raw edge finishes.

The collection encompasses menswear and womenswear, and covers everything from T-shirts and tank tops to performance related accessories such as socks and a towel. Take a look at the first images of the collection — shot by Ryan Murray – and expect the “MMW” collection from Nike and Williams to drop on July 12.

In other fashion news, take a first look at COMME des GARÇONS newest line.