Molly Sandén frontar Reeboks senaste kampanj

Lanserar en damkollektion där Reebok vill lyfta fram starka unga kvinnor

Höst- och vintersäsongen 2019 lanserar Reebok en kraftfull damkollektion där mode och funktion går hand i hand. Unika snitt och originella prints står i fokus och alla plagg finns tillgängliga i större storlekar.

Med sin nya kollektion vill Reebok uppmuntra de drivna och målmedvetna, de som stolt sträcker på ryggen och vågar göra sin röst hörd. Frontfigur för den nya kampanjen är popstjärnan Molly Sandén, en person som gjort sig känd för att vara sann mot sig själv och det hon tror på. Kampanjen är en hyllning till kvinnlig autonomi, individualitet och skaparkraft – både på gymmet och utanför.

Kampanjen lanseras den 28 augusti och kommer synas i b.la. Stadiums alla butiker i Sverige, i köpta digitala kanaler, utomhus samt genom en event-aktivering på Medborgarplatsen den 7 aeptember. Om kampanjen säger Molly Sandén

”Jag är så taggad och stolt över att få fronta denna fina kollektion från Reebok som varit ett självklart val i garderoben sen jag var liten och skaffade mina allra första sneakers. Det känns extra fint att samarbeta med Reebok eftersom vi delar samma värderingar och brinner för att lyfta fram och uppmuntra framförallt kvinnor att våga äga sin stil, ta plats och inte vara rädd för att visa upp sin personlighet. Så stark och fri som jag känner mig på gymmet och på basketplanen ska ju även ska speglas i min outfit! Att jag sen även kan ha samma outfit och samma självförtroende i studion är ju helt grymt! Bästa kombinationen av bekvämt och snyggt.”

Genom kollektionen vill Reebok lyfta fram starka unga kvinnor som inte tvekar att bryta normen och gå sin egen väg. Hela kampanjen genomsyras av mottot ”Din stil är unik”. Detta är ytterligare ett steg för Reebok att förstärka varumärkespositionen ”det bästa fitnessvarumärket i världen”.

 

”Vi är extremt stolta att samarbeta med en Sveriges största artister. I våra ögon är hon den ultimata Reebok partnern, en modig, cool och trendsättande ikon som förenar sport med mode. Molly har även alltid vågat stå upp för sin sak oavsett om det gäller egna utmaningar eller större frågor som berör människor och miljön. Reeboks motto är att få människor känna sig bättre, både fysiskt och psykiskt, vi kallar det ”Be More Human” som passar bra in med Mollys synsätt” säger Nicolas Nath, Reebok Brand Director.

Kampanjen lanseras i Stadiums butiker i hela landet samt online den 28e augusti.