
Foto: Moncler
Moncler släpper ny kollektion med A$AP Rocky
Moncler x A$AP Rocky lanserar en futuristisk kollektion där retro skidmode möter musik och attityd. Upptäck kollektionen här!
Moncler och A$AP Rocky förenar återigen musik och mode i en samling som tänjer på gränserna. Genius-kollektionen hämtar inspiration från retro skidmode men paketeras i en futuristisk vision fylld av kontraster, starka färger och en attityd som uppmanar till att våga sticka ut.
Färger, budskap och attityd
Kollektionen präglas av lava-rött, elektriskt indigo och smaragdgrönt, som möter svart och vitt i skarpa block. Designen är lekfull men funktionell, skidkläder förvandlas till statement pieces. Grafiken tar plats, där ”Don’t Be Dumb”, även titeln på Rockys kommande album, syns på ryggpatchar. AWGE- och Moncler-loggor förstärker uttrycket på bland annat flerskiktade byxor med bred midja.
Fotad av Charlotte Rutherford lyfts kollektionen i en kampanj där varje plagg får lysa i totalt mörker. Glansiga ytor, intensiva färger och detaljer i fokus skapar en känsla av framtid, utan att tappa kopplingen till det förflutna.
”The City of Genius” – en futuristisk upplevelse
A$AP Rocky tog lanseringen ännu längre med kortfilmen The City of Genius, regisserad tillsammans med Dan Streit. Här fördes gäster in i Rockys egna universum, ett rum med 360-gradiga projektioner och ett specialbyggt sound pit. Musiken och miljön förvandlade eventet till en totalupplevelse där temat ”retro ski meets the sound of the future” blev verklighet.
Moncler x A$AP Rocky visar att kollektionen inte bara handlar om kläder, utan om en hel känsla där historia, nutid och framtid smälter samman.



