Monki vill öka medvetenheten om mental hälsa i ny kampanj

Välj det du vill att dina kläder ska uttrycka

Den här veckan lanserar Monki nya kampanjen All the Feels – en kampanj där de vill öka medvetenheten om sociala mediernas effekter på ungas mentala hälsa. 

Monki har inför kampanjen samarbetat med organisationen Mental Health Europe och ger genom kollektionen, en donation för att stödja deras arbete kring psykisk ohälsa. Kampanjen frontas av New York baserade filmskaparen och grundare av Sad Girls Club Elyse Fox, konstnären John Yuvi och Manchester-baserade modellen Emily Bador som för den här kampanjen delar öppet hur sociala medier ändrat hur hon ser på sig själv. På Monkis hemsida delar de även sina tips på hur man själv kan öka medvetenheten om sitt egna mobilanvändande och hur det kan ha effekt på vår mentala hälsa. 

Kollektionen består av hoodies, halsdukar och hattar i tre färger – för varje plagg medföljer olika patches med orden ”Extrovert” och ”Introvert”, ”Warrior” och ”Worrior”, ”Bad Day” och ”Good Day”. Dessa patches kan du sedan fästa på ditt plagg för att visa vilket humör du är på för dagen.

Se och läs mer om kampanjen i videon nedan. Kollektionen släpps denna vecka i butik och online på Monki.com

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Monki (@monki) on