Japanska AMBUSH presenterar samarbete med Nike

Frontas av Lauren Tsai och AMBUSH egna Yoon Ahn

Efter flera sneak-peaks avslöjar Nike och AMBUSHs designern (även Diors smyckedesigner) Yoon Ahn sitt nya samarbete i en kampanj frontad av inga mindre än Adesuwa Aighewi, koreanska illustratören Lauren Tsai och Yoon själv. Kollektionen framhäver influenser från Nikes minimalism mixat med japanska varumärket.

Kollektionen består av reflekterande 3M-plagg och tracksuits i svartvitt, även jackor utformade med metalliska silver och gulddetaljer. Vi ser även en Dri-FIT Stretch bodysuit, samt mintgrön faux fur jacka med överdimensionerad Nike Swoosh loggan på baksidan. Varje plagg med både swoosh och AMBUSH loggan.

Bortsett från kläder, kommer den kommande serien också att ha ett par unikt utformade Air Max 180. Swoosh-loggan flyttas närmare tårna och en dragkedja som påminner om den på Air Jordan 1 Jester XX.

Se första bilderna av AMBUSH x Nike-samarbetet i bildspelet ovan. Kollektionen släpps i Paris den 3 december, Tokyo den 5 december och Shanghai den 8 december men även online. Air Max 180- sneakern kommer enligt uppgift av Hypebeast att släppas under våren 2019. Håll utkik på fler nyheter från Nike och AMBUSH på Dopests Instagram.