Nitty Gritty börjar sälja Comme des Garçons PLAY

Nitty Gritty utökar utbudet och börjar sälja Comme des Garçons PLAY

Comme des Garçons har under många år huserat Nitty Gritty, som nu även blir återförsäljare av CDG PLAY. Utvalda plagg från Comme des Garçons PLAY såsom t-shirts, skjortor, sweatshirts och knitwear kommer att finnas tillgängligt för damer och herrar hos Nitty Gritty på Krukmakargatan 24-26.

Det legendariska märket Comme des Garçons introducerades i Paris 1981 av den självlärda designern Rei Kawakubo. Märket ansågs banbrytande med sitt radikala “anti-mode” och kollektionerna har under åren väckt stor uppmärksamhet världen över med sitt avantgardiska stilspråk, monokroma färgschema och asymmetriska former.

Comme des Garçons PLAY lanserades 2002 med ledmotivet “a sign, a symbol, a feeling” och introducerades då som en yngre och mer tillgänglig gren inom Comme des Garçons-familjen. Den idag ikoniska PLAY-logotypen designades av den polska illustratören Filip Pagowski, som kom i kontakt med det japanska märket redan på 1980-talet. PLAY betecknas främst av sin grafiskt drivna designestetik med den hjärtformade loggan, som blivit en av modevärldens mest synliga och igenkännliga ikon.

Comme des Garçons PLAY  kommer endast finnas tillgängligt i de fysiska Nitty Gritty butikerna.

I andra Nitty Gritty releaterade nyheter, missa inte helgens utförsäljning.