Stadium lanserar ny sneakerbutik - Sneakers Point

Stadium lanserat ett nytt koncept med fokus på sneakers och kläder

Stadium Group har lanserat ett nytt koncept som går under namnet Sneakers Point. Sneakers Point är en ny kedja som kommer att erbjuda över 750 sneaker-modeller samt utvalda plagg och accessoarer i både digitala kanaler och fysiska butiker. Den första butiken slog upp portarna den 22 mars i Norrköping.

Sneakers Points målsättning är att erbjuda trendiga och heta modeller samlade tillsammans och kombinera det med Stadium koncernens erfarenhet av både service och skor.

– Vi ser ständigt över våra koncept och format. Sneakers-trenden har pågått under en längre tid och är väldigt stark. Vi tror att den utvecklingen kommer att fortsätta och för stunden känns det helrätt att satsa på en stark digital närvaro i kombination med ett antal strategiskt placerade fysiska butiker, säger Karl Eklöf, vd på Stadium Group.

Sneakers Point kommer att ha ett extra starkt fokus på tjejer. I sortimentet villl man erbjuda marknadens bredaste sortiment av sneakers från alla de stora varumärkena och dessutom efterfrågade och limiterade modeller.

De yteffektiva butikerna på cirka 150 kvadratmeter är stilrena och inspirerande med trägolv, ljusgråa väggar, vitt kakel med svarta inslag samt genomgående rosa detaljer som exempelvis lackade plåthyllor.

Efter lanseringen av sneakerspoint.se den 20 mars och öppningen i Linden köpcentrum i Norrköping, den 22 mars 2018, är det Malmös tur när Sneakers Point slår upp portarna i köpcentrumet Emporia den 5 april.