Off-White lanserar ”For All” – en billigare kollektion

Vill ge fler konsumenter chansen att äga ett Off-White plagg genom att lansera underlinjen ”For All”

Virgil Abloh har med sitt Off-White stundtals kritiserats för dem höga priserna på plaggen. Nu verkar det som att man svarar på kritiken genom att lansera en billigare underlinje. Linjen går under namnet ”For All” och består av 8 plagg, fyra t-shirts och fyra hoodies med grafiska tryck som är snarlika dem vi sett på huvudlinjen.

Priset på plaggen ligger på $95 dollar för en t-shirt och $170 dollar för en hoodie. I en intervju med Business of Fashion förklarar Virgil den nya kollektionen som en ingång för nya konsumenter att bli en del av Off-Whites modekoncept.

“The price tier allows for a new customer to see themselves within the overall concept of the fashion label. Off-White™ can be luxury at a traditional luxury price point, or equally it can be relevant at an affordable price point.”

Off-Whites ”For All” kollektion finns tillgänglig från och med idag i alla Off-Whites egna butiker. I samma intervju med BOS nämner Virgil även att det kan komma fler plagg i linje med ”For All” prisklassen samt bekräftar att samarbetet med IKEA kommer att släppas senare i år. I releterade nyheter, missa inte ryktet om en Off-White x Nike fotbollskollektion.