OnePlus och New Black i långsiktigt samarbete
Ett flertal events och initiativ kommer arrangeras under året ihop
Mobiljätten OnePlus och det svenska klädmärket New Black meddelar idag att de har ingått ett långsiktigt marknadsföringssamarbete som inleds omedelbart. Samarbetet kommer att löpa under hela 2019 med aktiviteter som bygger vidare på bolagens starka kultur och communitys.
New Black grundades för sju år sedan med målet att bryta mot konventioner och gå sin egen väg. Likheterna med OnePlus är många, då de båda har startat som utmanare inom sina respektive område i en konkurrensutsatt marknad. Båda bolagen har från start levt efter mantrat Never Settle med fokus på att skapa varumärken av och för sin community.
– OnePlus är ett av få varumärken som matchar oss i mentalitet vad gäller community, vänskap och kultur. För oss båda är det inte den färdiga produkten som är slutmålet. Det är hela processen och relationen som utgör grunden. OnePlus lever efter Never Settle där viljan att ständigt förbättra och förnya sig aldrig upphör, något vi på New Black ställer oss helt bakom, säger Andreas Ramos Undén, VD och medgrundare av New Black.
Som en del av samarbetet kommer OnePlus produkter att säljas hos New Black, både online och i butiken i Stockholm. För att fortsätta föra de båda varumärkenas communitys närmare varandra kommer New Black och OnePlus tillsammans att arrangera ett flertal event och andra initiativ under året.
– Våra bolags historia är lika precis som viljan att ständigt utveckla oss och ge tillbaka till våra användare och fans. Vi har flertalet aktiviteter planerat för året med den gemensamma nämnaren att de ska främja kultur och community. Detaljer kring dessa aktiviteter kommer vi att dela med oss av längre fram, säger Stefan Bonnevier, kommunikationsansvarig för OnePlus i Norden.