Online Ceramics trippar med The North Face

Del två av de båda märkenas collab fortsätter att förena outdoors med färgglad retro, se allt från hoodies till sovsäckar

Amerikanska Online Ceramics och The North Face inledde sitt samarbete i april för att fira Earth Day, och har nu återförenats för nästa del i sitt samarbete. Denna gång är kollektionen fylld med stilar inspirerade av 1960-talets kaliforniska klättringskultur, med en hel del inflytande från samma eras ”Flowerpower”-period.

Kollektionen fokuserar på det gemensamma mantrat ”built for life” och och innehåller ett sortiment av kläder och utrustning. Duon har använt sig av en mängd återvunna material och fortsätter på den hållbara vägen från sitt första samarbete genom att använda den nya Re-Grind-plattformen, en process som återanvänder skrot från fabriksgolv till ny, bärbar utrustning. De hållbara textilierna kombineras med prestandamaterial som FlashDry-XD-tyger som ger vattentät funktion och UPF 50+-skydd i hela specialserien.

Med priser som varier mellan 530kr och 3 750kr har kollektionen något för alla både prismässigt och sett till användningsområden. Några standouts på klädsidan är en fleecejacka, flertalet t-shirts och två vattentåliga jackor. Alla fullspäckade med tryck föreställandes såväl motiv som blommor och väckarklockor, såväl som fraser som ”TREE HUGGER”.

För den som verkligen vill ut i det vilda finns även en hel del camping-utrustning. Sovsäck, väska, filt och fanny-pack är bara några prylar som finns tillgängliga att ta med sig ut på äventyr. Såklart minst lika stilistiska som kläderna, ifall du vill inkorporera dem i din stil när du passerar städer också.

Kollektionen kommer att finnas tillgänglig från och med den 23:e juni, på The North Face hemsida och i utvalda butiker (som den på Kungsgatan i Stockholm).